26 اردیبهشت 1401
Tehran
30
°
C
صفحه اصلی
داستان و رمان
داستانهای ایرانی
دهۀ سی و قبل از آن
دهۀ چهل و پنجاه
بعد از انقلاب
جنگ
زنان نویسندۀ ایرانی
داستانهای خارجی
افغانستان
جهان عرب
روسی
آمریکای لاتین
آلمانی
ایتالیایی
آمریکایی
انگلیسی
فرانسوی
ترکیهای
ژاپنی
آفریقایی
اسپانیایی
کوتاه
طنز
داستانهای عاشورایی
کودک و نوجوان
زندگینامۀ داستانی
شمایل: نویسنده
زمانه و تاریخ
ایران قدیم
اسلام
پیش از مشروطه
مشروطه
مبارزان و ساواک
خانواده پهلوی و اطرافیان
حزب توده
سازمان منافقین
دفاع مقدس
زنان در دفاع مقدس
روایت فرماندهان
روایت رزمندگان
روایت اسرای عراقی
جنگ شهرها
زندگینامه
متون ادبی کهن
زیست و تجربه
نامهنگاری
سفرنامههای ایرانی
سفرنامههای خارجی
دربارۀ نوشتن
دربارۀ خواندن
کتاب ماه
پیشنهاد سردبیر
پیشنهاد سردبیر
حرف «تونل» اثر نویسنده آرژانتینی چیست؟
بیپرده با عقاید بیمارگونه بشر
روایتهایی از تنهایی در میان دیگران
قصهفروش
داستان یک شهر ـ اهواز
زیبای غمگین
تجربهای جدید از داستاننویسی طلاب
میوه کال!
صفحه اصلی
داستان و رمان
داستانهای ایرانی
دهۀ سی و قبل از آن
دهۀ چهل و پنجاه
بعد از انقلاب
جنگ
زنان نویسندۀ ایرانی
داستانهای خارجی
افغانستان
جهان عرب
روسی
آمریکای لاتین
آلمانی
ایتالیایی
آمریکایی
انگلیسی
فرانسوی
ترکیهای
ژاپنی
آفریقایی
اسپانیایی
کوتاه
طنز
داستانهای عاشورایی
کودک و نوجوان
زندگینامۀ داستانی
شمایل: نویسنده
زمانه و تاریخ
ایران قدیم
اسلام
پیش از مشروطه
مشروطه
مبارزان و ساواک
خانواده پهلوی و اطرافیان
حزب توده
سازمان منافقین
دفاع مقدس
زنان در دفاع مقدس
روایت فرماندهان
روایت رزمندگان
روایت اسرای عراقی
جنگ شهرها
زندگینامه
متون ادبی کهن
زیست و تجربه
نامهنگاری
سفرنامههای ایرانی
سفرنامههای خارجی
دربارۀ نوشتن
دربارۀ خواندن
کتاب ماه
پیشنهاد سردبیر
پیشنهاد سردبیر
تاملی بر عکس روایی «حوض خون»
رگهای پرخون یک روایت
«همنوایی شبانه ارکستر چوبها» فالش مینوازد
این ارکستر رهبر ندارد
روایت حسن ارفع «در زمانه پنج شاه»
خدمتگزار تاج و تخت
تجربهای تازه از روایت زنان در «پاییز آمد»
آوازخوانی الهه جنگ در آتشباران
صفحه اصلی
داستان و رمان
داستانهای ایرانی
دهۀ سی و قبل از آن
دهۀ چهل و پنجاه
بعد از انقلاب
جنگ
زنان نویسندۀ ایرانی
داستانهای خارجی
افغانستان
جهان عرب
روسی
آمریکای لاتین
آلمانی
ایتالیایی
آمریکایی
انگلیسی
فرانسوی
ترکیهای
ژاپنی
آفریقایی
اسپانیایی
کوتاه
طنز
داستانهای عاشورایی
کودک و نوجوان
زندگینامۀ داستانی
شمایل: نویسنده
زمانه و تاریخ
ایران قدیم
اسلام
پیش از مشروطه
مشروطه
مبارزان و ساواک
خانواده پهلوی و اطرافیان
حزب توده
سازمان منافقین
دفاع مقدس
زنان در دفاع مقدس
روایت فرماندهان
روایت رزمندگان
روایت اسرای عراقی
جنگ شهرها
زندگینامه
متون ادبی کهن
زیست و تجربه
نامهنگاری
سفرنامههای ایرانی
سفرنامههای خارجی
دربارۀ نوشتن
دربارۀ خواندن
کتاب ماه
پیشنهاد سردبیر
پیشنهاد سردبیر
ما را در شبک های اجتماعی دنبال کنید
آخرین مطالب
<span class='secondary-title'>دموکراسی چگونه بلعیده میشود؟</span><br/>مرگ جمهوریت
<span class='secondary-title'>روایتهایی از تنهایی در میان دیگران</span><br/>قصهفروش
<span class='secondary-title'>مروری بر «پروژه هیل مری»</span><br/>رابینسون کروزوئه در فضا!
<span class='secondary-title'>ناکام در رسیدن به یک قالب روایی</span><br/>گرفتار روزمرگی
<span class='secondary-title'>جهانی زنانه در «ساعت دنگی»</span><br/>ساز کوک قصهها
<span class='secondary-title'>یادی از داغ سرد نشده ادبیات در بیستویک اردیبهشت</span><br/>داستانگوی رویا و مه
<span class='secondary-title'>برای هشت سالهها تا نودونُه سالهها</span><br/>«دشمن» برای جنگ و صلح
<span class='secondary-title'>صدای انقلاب از حنجره میرزاوندی در گوش تاریخ میپیچد</span><br/>تا نفس داشت جنگید!
<span class='secondary-title'>جای خالی انسجام در روایتها</span><br/>خانه به مثابه روایت
<span class='secondary-title'>داستان یک شهر ـ شیراز</span><br/>قصههای زمرد سبز زیبا
بازگشت
آزاده جهاناحمدی
دیگر نوشته های این نویسنده
ناکام در رسیدن به یک قالب روایی
گرفتار روزمرگی
«حال حیرت» تکرار مکررات است
خالی از حیرت
قرن نو ـ جای خالی اندیشه در جهان قصهها
داستان قصهها
«آبنبات هلدار» روایتیست از دههای عجیب در تاریخ معاصر
خندههای امروز، اشکهای دیروز
«محرمانه میلان» حکایتگر تضاد میان غرب و شرق است
رانده از اینجا، مانده از آنجا
مواجهه با سوگ و مرگ در «سنگی که نیفتاد»
آدمیزاد در طوفانها لنگر میخواهد
«سکههای سفالی» شعار نمیدهد
معامله با شیطان
«آه با شین» و مردمی که فرصت تحلیل مدرنیته را نیافتند
داستان سرنوشت یک ملت
«مفتون و فیروزه» تصویر جامعه ایرانی در دهه پنجاه است
تاریخی ـ رئالیستی از انقلاب
استعارهای داستانی از روشنفکر ایرانی پهلوی دوم
به نام مدرنیته مسخ میشویم!